کلاف مبل، نکته ای که نباید غافل شد! + 0 تا 100 آن

مبل خام_کلاف مبل

مبل خام_کلاف مبل_ارسلان ریپیر


[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

کلاف مبل چه تاثیری درخرید یک مبل خوب دارد؟ اگر دنبال خرید مبلمان یا تعمیر مبل استیل در اصفهان هستید، احتمالا ظاهر و متریال رویه، برای شما مهم تر باشد. به طوری که بیشترین اولویت شما برای خرید یک مبل جدید، شکل و راحتی آن باشد. اما در خرید مبل، نکته ی مهمی وجود دارد که ممکن است از آن به سادگی رد شوید. این نکته زیر لایه های مبل پنهان شده است! این مقاله ی، قصد دارد شما را با کلاف مبل، یکی از اجزای حیاتی دنیای مبلمان، آشنا کند. شما می توانید با خیال از خدمات تعمیر مبل استیل در اصفهان توسط ارسلان ریپیر استفاده کنید.

فهرست تصاویر

چوب مبل 1 تعمیر مبل

چوب مبل 2 تعمیر مبل استیل arsalanrepair

چوب مبل 3 تعمیر

کلاف مبل چیست؟

به زبان ساده، کلاف مبل استخوان بندی و چارچوب یک مبل را تشکیل می دهد. در واقع روی این بدنه چوبی است که پارچه و مواد داخلی(فوم) مبل قرار داده می شود. اجزای تشکیل دهنده یک کلاف مبل شامل دسته، پایه جلو و عقب و تاج مبل می باشند. استحکام و مقاومت کافی این استخوان بندی مبلی، بسیار حایز اهمیت است. در کلاف مبل بی کیفیت، به دلیل عدم وجود استحکام، تعویض رویه ی مبل به خوبی انجام نمی شود. گروه ارسلان ارائه دهنده خدمات تعمیر مبل استیل در اصفهان از جمله تعویض کلاف مبل با بهترین کیفیت است.

اینگونه حتی در صورت تعمیر پارچه رویه و فوم مبل، شکل مبل پس از مدتی به حالت اولیه برمی گردد. لذا همواره توصیه arsalanrepair بر این است که در همان ابتدای خرید مبل، کلافی با کیفیت و مستحکم انتخاب شود. تشخیص کلاف مبل خوب از کلاف بد در جلوگیری از زیان های مالی و تعمیر احتمالی آتی مبل اهمیت دارد. اما می توان گفت که راز یک کلاف خوب، تنها در 2 نکته نهفته است. نوع چوب مورد استفاده و کیفیت ساخت کلاف.

1. رابطه ی مستقیم چوب خوب با مبل خوب!

چوب ها را به طور کلی می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:

  • دسته اول چوب‌های طبیعی یا جامد نام دارد و شامل چوب های سخت و نرم هستند.
  • دسته بعدی، چوبی است ساخته ی دست بشر، که از تلفیق چوب مصنوعی و طبیعی به وجود آمده است.

چوب سخت:

این چوب که از الوار طبیعی درختان حاصل شده است، به دو نوع سخت و نرم دسته بندی می شود. چوب سخت، در مقایسه با چوب نرم، رشد کمتری داشته و از چوب درختان برگریز به دست می آید. انواع چوب های به کار رفته در صنایع مبل سازی، از خانواده چوب‌ های سخت هستند. از جمله چوب گردو، گیلاس، بلوط، ماهون، راش وافرا. چوب های نرم، کمتر در ساخت کلاف مبل به کار می‌ روند و بیشتر در ساخت در و پنجره کاربرد دارند.

چوب نرم:

نکته ی جالب توجه این است که لفظ چوب نرم، به معنای مقاومت کم این چوب نیست! صرف نظر از اسم آن، چوب سخت نرم ‌تر از چوب نرم است. مسئله این است که نوع سختی و نرمی با در نظر گرفتن به گیاهان این نوع چوب‌ها معلوم می‌شود. خانواده مخروطیان و کاج‌ها جزو چوب‌ های نرم به حساب می آیند. این درختان رشد نسبتا زیادی داشته و در مقایسه با به چوب‌ سخت بسیار زودتر رشد می‌کنند. چوب های همواره در دسترس بوده و شامل چوب سرو و کاج بلسان است.

بهترین چوب برای کلاف مبل چیست؟

چوب مبل 1 تعمیر مبل

 

انواع چوب مبل_کلاف مبل
انواع چوب مبل_کلاف مبل
_ارسلان ریپیر

حالا که در مورد اهمیت کلاف مبل دانستیم، با انواع چوب مورد استفاده آشنا خواهیم شد. چوبی برای کلاف مبل مناسب است که علاوه بر سبک بودن، توانایی مقاومت مکانیکی و فشار فیزیکی نیزداشته باشد. نازک بودن یا بی کیفیت بودن جنس چوب کلاف مبل، به آسانی سبب آسیب پذیری مبل می شود. در نتیجه کلاف مبل در برابر ضربه، بالا پایین پریدن کودک یا نشستن افراد سنگین وزن، دچار شکستگی می شود. از این رو؛ جنس چوب کلاف مبل بایستی مرغوب باشد تا عمر مبلمان افزایش یابد.

انواع مختلفی از چوب درختان، برای تولید کلاف مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله ی آنها می توان به  چوب درختان گردو، چنار، نراد، بلوط، صنوبر، راش، کاج وغیره اشاره کرد. به طور کلی، گردو و راش چوب های بسیار مناسبی در ساخت کلاف مبل به شمار می روند. سبک بودن، ماندگاری خوب و عدم  پوسیدگی در هوازدگی، از ویژگی های بارز این چوب ها به شمار می روند.  این ویژگی ها باعث شده است که چوب درختان گردو و راش مناسب مبل های استیل باشند. همچنین می توانید برای تعویض کلاف مبل استیل، از خدمات تعمیر مبل استیل در اصفهان ارسلان ریپیر استفاده کنید.

اگر طرفدار مبلمان راحتی هستید، چوب روس (نراد) انتخابی مناسب است. نوعی دیگر از کلاف با کیفیت، کلاف دوبل است که از دو چوب به هم پیوسته ساخته شده است. این کلاف از سایرچوب ها بهتر بوده و عمر بالاتری دارد. از طرفی، چوب سفید برای کلاف مبل گزینه ای مناسب به حساب نمی آید. این چوب، انتخابی ارزان تراست ولی مقاومت کمتری نسبت به سایرین داشته و برای ساخت کلاف، توصیه نمی شود. در انتخاب چوب کلاف، آب و هوا را دست کم نگیرید! اگر ساکن مناطق شمالی یا جنوبی کشور هستید، کلاف چوب روس انتخابی مناسب با آب وهوای شرجی است. اگر شما ساکن مناطق خشک و گرم هستید، استفاده از چوب هایی مانند صنوبر، توصیه می شود.

2. کیفیت ساخت کلاف مبل

خیلی ساده و با انجام چند آزمایش کوچک، کیفیت کلاف مبل را قبل از خرید چک کنید!

حتما توجه کنید که پایه‌ های کلاف نامیزان نباشند و لق نزنند. اگر پایه دچار مشکل باشد، زمان نشستن در یک طرف مبل، پایه دیگر از زمین فاصله می گیرد. به همین دلیل پایه های مبل از حالت تراز بودن در می آیند. اگر احیانا صدای جیر جیر به گوش تان رسید، به کیفیت کلاف مبل شک کنید! یک کلاف خوب در هنگام استفاده، این مشکل را نخواهد داشت. این صدا می تواند ناشی از عدم اتصال درست قطعات مبل به یک دیگر باشد. و در آخر، از ظواهر غافل نشوید! سطح کلاف را چک کنید. تاج، دسته و سایر اجزای کلاف نبایستی دارای زدگی یا خوردگی باشند. شکستگی و ترک خوردگی در سطح کلاف را مورد بررسی قرار دهید.

چوب مبل 2 تعمیر مبل استیل arsalanrepair

مبل استیل_کلاف مبل
مبل استیل_کلاف مبل_ارسلان ریپیر

کلاف مبل چطور ساخته میشود؟

به طور کلی، ساخت کلاف مبل بدین صورت انجام می شود:

مرحله اول : انجام طراحی های اولیه. در واقع طراحی اولیه مشخص می کند که قرار است چه مبلی با چه طرحی را وارد بازار شود. ابتدا، طرح اولیه کلاف روی کاغذ طراحی شده و در نهایت طرح پایانی به همراه چوب‌ها مونتاژ می شود. مرحله دوم: انتخاب و به کارگیری چوب مناسب. با توجه به طرح و نوع مبل (استیل، کلاسیک و راحتی) چوب کلاف انتخاب می شود. رعایت نکات زیر در بکارگیری چوب بسیار اهمیت دارد:

  • چوب انتخاب شده حتما 100% خشک باشد. چوب‌های مرطوب کارایی مناسب را نخواهند داشت.
  • چوب کاملا سالم و بی عیب و ایراد باشد. از جمله اینکه تحت هیچ گونه شرایطی نباید اثرات موریانه و دیگر حشرات روی چوب نمایان مشخص باشد.

مرحله سوم: انتقال الگو ها بر روی چوب. در این مرحله، همه قطعات طراحی شده بر روی کاغذ، روی چوب اجرا می شود. بایستی توجه شود که چوب ها به نحوه صحیحی برش داده شده و سر هم گردند. مرحله چهارم: برشکاری و قطعه قطعه کردن چوب. بی شک، مهم‌ ترین بخش ساخت کلاف، برش دادن و تکه کردن چوب است. حساس بودن این مرحله، استفاده از افراد خبره را ایجاب می کند. و مرحله پنجم: مونتاژ کردن و آماده سازی کلاف. در مرحله آخر، ضرورت دارد برش‌های انجام شده، به درستی اتصال یابند تا در پایان، کلافی با کیفیت تولید شود. پس از این مرحله، دیگر مراحل ساخت انجام خواهند شد.

چوب مبل 3 تعمیر

اجزای تشکیل دهنده مبل_کلاف مبل
اجزای تشکیل دهنده مبل_کلاف مبل_ارسلان ریپیر

سخن پایانی نویسنده در باره ی کلاف مبل:

بی شک انتخاب مبلمان شیک، در افزایش جلوه و طراحی دکوراسیون بسیار تاثیر گذار است. اما این جلوه  و زیبایی، زمانی ارزشمند است که در کنار آن، کیفیت و راحتی هم وجود داشته باشند. این مقاله ارسلان ریپیر، قصد داشت تا خوانندگان با اسکلت مبل که کلاف نامیده می شود، آشنا شوند. در ادامه انواع چوب به کار رفته در کلاف و معیار های تشخیص یک کلاف خوب معرفی می شوند. امید وار هستیم خوانندگان arsalanrepair، در خرید آتی مبل بتوانند، این نکات را به کار برند. تا علاوه بر خرید مبلمان با کیفیت و بادوام، در هزینه­ های اضافی خرید و تعویض مبلمان صرفه جویی شود.

موضوع: کلاف مبل، نکته ای که نباید غافل شد! + 0 تا 100 آن
نویسنده: حانیه سادات اجاقی
تاریخ: 12 بهمن 1402

سوالات متداوال درمورد کلاف مبل:

کلاف مبلمان چیست و چه نقشی در مبل دارد؟

کلاف مبل، استخوان بندی و چارچوب یک مبل را تشکیل می دهد. به عبارتی دیگر، روی این بدنه چوبی پارچه و مواد داخلی(فوم) مبل قرار داده می شود.

چگونه از کیفیت ساخت کلاف اطمینان حاصل کنیم؟

چک کنید که پایه‌ های کلاف مبل لق نزند؛ اگر هنگام نشستن، صدای جیر جیر شنیدید ، مبل دچار مشکل است. تاج، دسته ها و سایر اجزای کلاف نبایستی دارای زدگی باشند. شکستگی و ترک خوردگی در سطح کلاف را مورد بررسی قرار دهید.

انواع چوب های مورد استفاده در ساخت کلاف چه هستند؟

از جمله ی این چوب ها می توان به چوب گردو، صنوبر، کاج، گیلاس، بلوط، ماهون، راش وافرا اشاره کرد.

2 دیدگاه

  • سلام وقت تون بخیر. پایه مبل ما لق میزنه و میزون نیست. راهی برا تعمیرش هست؟

    • سلام. متشکرم. بله تعمیرش امکان پذیر هست. برا دریافت راهنمایی دقیق تر با تیم ما تماس بگیرید: ۰۹۱۳۲۰۰۹۲۷۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *