پارچه مبل راحتی را چگونه انتخاب کنیم؟ + 8 پارچه متداول!

مبلمان راحتی - پارچه مبل راحتی

مبلمان راحتی - پارچه مبل راحتی - ارسلان ریپیر


[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پارچه مبل راحتی باید چه جنسی داشته باشد و چگونه آن را انتخاب کنیم؟ انتخاب پارچه مناسب برای مبل، یکی از مهم‌ ترین مراحل در خرید مبل یا تعمیر روکش مبل در اصفهان است. این پارچه، علاوه بر اضافه کردن زیبایی و جذابیت به فضا، در افزایش طول عمر مبل نیز موثر است. اگر قصد خرید مبل جدید یا تعمیر روکش مبل در اصفهان دارید، انتخاب پارچه مبل راحتی، بسیار حائز اهمیت است. ازاین رو arsalanrepair قصد دارد به بررسی 6 نوع پارچه مبل راحتی و مزایا و معایب هر کدام بپردازد. با مطالعه این مقاله، قادر خواهید بود تا با دقت بیشتری پارچه مبل خود انتخاب کنید.

فهرست تصاویر:

مبل 1انواع پارچه مبل راحتی در یک نگاه

مبل 2پارچه مبلمان

مبل 3تعویض روکش

پارچه مبل راحتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

انتخاب پارچه مبل از مراحل خرید مبل یا تعمیر روکش مبل در اصفهان است، که اغلب نادیده گرفته میشود. این در صورتی است که پارچه مبل، اولین قسمتی است که با چشم و پوست شما تماس پیدا می کند. و نیاز به گفتن نیست که پارچه مبل می تواند بیشترین میزان آلودگی را به خود جلب کند! برای یاری کردن شما در انتخاب پارچه مبل راحتی ایده‌ آل‌، نکات مربوط را در این مقاله گردآوری کرده‌ ایم. اصولا، انتخاب پارچه مبل به سلیقه و نوع دکوراسیون منزل، میزان استفاده از مبل و بودجه شما بستگی دارد. در ابتدا بیایید مروری بر ویژگی های یک پارچه مبل راحتی داشته باشیم:

  • مقاومت و پایداری
  • لطافت و راحتی
  • سهولت نظافت
  • مقاومت در برابر لکه‌ها و آسیب‌های روزمره
  • تنوع رنگ و طرح
  • ضد حساسیت بودن
  • قیمت مناسب

متداول ترین انواع پارچه مبل راحتی + مزایا و معایب!

انواع مختلفی از پارچه‌ های مبل راحتی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ ها و مزایای خود را دارند. برخی از معروف‌ ترین گزینه ها، شامل پنبه، میکروفایبر، چرم، کتان، مخمل، پلی استر و غیره است. به طور کلی، پارچه مبل راحتی از دو نوع الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته می شوند. پارچه هایی شامل پنبه، کتان و چرم جزو الیاف طبیعی به شمار می روند. در حالی که نایلون، پلی استر و میکروفایبر نوعی پارچه مصنوعی به حساب می آیند. انتخاب پارچه درست و مناسب، تاثیر زیادی بر طول عمر و دوام این مبلمان دارد. اکنون ارسلان ریپیر به معرفی هر یک از پارچه مبل راحتی و مزایا و معایب ان می پردازد.

مبل 1انواع پارچه مبل راحتی در یک نگاه

4 نوع پارچه - پارچه مبل راحتی
4 نوع پارچه – پارچه مبل راحتی – ارسلان ریپیر

پنبه:

پنبه جزو الیاف طبیعی است که ویژگی های مطلوب نرمی، دوام و قابلیت تنفس را با هم ترکیب می کند. پنبه انتخابی محبوب در زمینه ی انتخاب پارچه مبل راحتی است. هم نشستن روی آن راحت است، و هم در برابر سایش مقاوم است و به راحتی تمیز می شود. پارچه پنبه ای کاملاً قابل تنفس است. از این رو برای کسانی که در مناطق گرم زندگی می کنند، انتخابی مناسب به شمار می رود. از دیگر ویژگی های مثبت پنبه، رنگ آمیزی آسان آن است. همین ویژگی به طور متناقض باعث شده تا پنبه در برابر لکه مقاوم نباشد.

در کنار خواص و مزایایی که پنبه دارد، اما برای برخی افراد ممکن است بهترین انتخاب پارچه مبل راحتی نباشد. پنبه به تابش نور خورشید بسیار حساس است. بنابراین، اگر در منطقه ‌ای با تابش نور زیاد زندگی می کنید، پنبه انتخابی مناسب برای شما نیست! همینطور اگر مبل تعویض پارچه شده را می خواهید در مکانی نورگیر قرار دهید، احتمالاً پارچه شما آسیب می‌بیند. توجه داشته باشید که آب و هوای رطوبت بالا علاوه بر آسیب به الیاف، باعث ایجاد کپک می شود.

کتان:

کتان نیز مانند پنبه، یک الیاف طبیعی قابل تنفس است که ظاهری شیک وساده به مبل می بخشد. این پارچه مبل راحتی به عنوان پارچه ای سبک و سازگار با محیط زیست شناخته می شود. مبل های کتان بسیار بادوام هستند. تنفس و مقاومت کتان در برابر کپک، این پارچه را برای آب و هوا گرم و مرطوب مناسب می سازد. در کنار مزایای کتان، این پارچه دارای معایبی هم هست. مثلا کتان می تواند به راحتی لک و چروک شود. مگر اینکه با سایر پارچه ها ترکیب شود تا مقاومت آن افزایش یابد. به عقیده arsalanrepair اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید، کتان ممکن است انتخاب خوبی برای پارچه مبل راحتی نباشد.

مخمل:

مخمل پارچه ای سلطنتی است که با رنگ های براق و حس گرمش شناخته می شود. رنگ ‌های عمیق و غنی مخمل، مانند زمردی، یاقوتی و بنفش، فضایی اشرافی و سلطنتی خلق می ‌کنند. مخمل به مایعات مقاوم است اما کثیفی و گرد و غبار را راحتر از پارچه ‌های دیگر نشان می دهد. همچنین پیش آمده که این پارچه لوکس، به مرور زمان صاف یا فرسوده شود. بنابراین این پارچه مبل راحتی، بهتر است در محیط های رسمی تر یا مکان های کم تردد استفاده شود. تمیز کردن مخمل دشوار است و به اندازه برخی پارچه‌ های دیگر بادوام نیست. مخمل به اندازه انواع دیگر پارچه ‌ها قابل تنفس نیست.

شنیل:

شنیل پارچه ‌ای است بسیار نرم و لطیف به مثال مخمل، اما با ضخامت و ماندگاری خیلی بیشتر از آن! از نظر فنی، شنیل یک پارچه بافت دار است که با حلقه‌ های بسته بافته می‌ شود. این پارچه مبل راحتی، با ظاهر کرکی و براق خود، به راحتی قابلیت تمیز شدن دارد. همچنین شنیل ضخیم، مقاوم در برابر سایش است و شکل خود را حفظ می کند. این نوع پارچه برای کسانی که حیوانات خانگی ندارند و به دنبال گزینه اثاثه یا لوازم داخلی نرم و راحت هستند، بهترین است.

اگر صاحب حیوانات خانه مانند سگ و گربه هستید، ارسلان ریپیر به شما استفاده از شنیل را پیشنهاد نمی کند! زیرا تار و پود آن می تواند به اشیاء تیز یا چنگال حیوان خانگی گیر کند. شنیل انتخابی مدرن و دوست داشتنی است. ما انکار نمی کنیم که این پارچه جاذب آب است و به سختی تمیز می شود. البته تا زمانی که شنیل را از رطوبت دور نگه دارید، این پارچه به طور قابل توجهی بادوام است. همچنین گرما را جذب و حفظ می کند که آن را خوب، گرم و دنج نگه می دارد.

مبل 2پارچه مبلمان

پارچه مبلی - پارچه مبل راحتی
پارچه مبلی – پارچه مبل راحتی – ارسلان ریپیر

چرم:

به شیک ترین خانه ای که تا به حال دیده اید، فکر کنید و مبلمان درون آن را تصور کنید. این مبلمان چه جنسی است؟ اگر به چرم فکر می کنید، حق با شماست! پارچه چرم با ظاهری شیک و لوکس، می تواند جلوه ای خاص و منحصر به فرد به مبلمان شما ببخشد. چرم یک پارچه بسیار بادوام است که در برابر لکه، کثیفی و سایش مقاوم است. به دلیل دوام آن، تمیز کردن روکش های چرمی نیز بسیار آسان است. از آنجایی که چرم نمی‌ تواند کثیفی یا مواد حساسیت‌زا نگه دارد برای افراد با آلرژی گزینه‌ای عالی است.

بزرگترین نقطه ضعف مبل های چرمی مقرون به صرفه نبودن آنهاست. همانطور که انتظار می رود، برای داشتن زیبایی و ظاهر لوکس چرم، باید هزینه کرد! خرید پارچه چرمی، بسته به ضخامت، جنس چرم، نوع چرم (طبیعی یا مصنوعی) هزینه ‌بر است. اگر تمایل دارید چند سال یکبار روکش مبلتان را تعویض کنید، بدانید که چرم بیشتر از پارچه هزینه دارد. این نوع پارچه مبل راحتی نیز در طیف رنگی محدود تری عرضه می شود. چرم در تابستان گرما بیشتری و در پاییز و زمستان سرمای بیشتری را نسبت به پارچه حفظ می کند.

پلی استر

پلی استر ازالیاف مصنوعی است که به دلیل ماهیتش، به ندرت چروک شده و پرز نمی‌ دهد. این پارچه مبل راحتی به لطف استحکام و پایداری خوبش، در برابر شرایط مختلف خم به ابرو نمی‌آورد! همچنین شکل خود را به خوبی حفظ کرده و به اندازه سایر پارچه ها کشش و افتادگی ندارد. این پارچه مبل راحتی، در برابر لکه مقاوم است و کثیفی گرد و خاک به راحتی درش نفوذ نمی کند. این ویژگی ها پلی استر را به انتخابی ایده ‌آل در سال‌ های متمادی تبدیل می‌کند. در کنار تمامی خصوصیاتش، بزرگترین عیب آن عدم قابلیت تنفس است. این نقص باعث شده عرق و گرما در پوست به دام بیوفتد و درهوای مرطوب، احساس چسبندگی و ناراحتی کنید.

نایلون:

نایلون نیز یکی دیگر از الیاف مصنوعی است که به دلیل استحکام و دوام برتر شناخته شده است. استحکام این الیاف، باعث می شود که نایلون مقاومت بالایی در برابر سایش و چروک داشته باشد. نایلون به ندرت به تنها استفاده می شود. این پارچه مبل راحتی، معمولاً با الیاف دیگر ترکیب شده تا باعث استحکام پارچه ی دیگر شود. این پارچه مبل راحتی، به راحتی کثیف نمی شود. هرچند که تمایل به محو شدن دارد و بعد از مدتی ممکن است پوسته پوسته شود. از طرفی پارچه نایلون به لطافت پارچه‌های طبیعی مانند پنبه و کتان نیست. و در هنگام استفاده ممکن است برای برخی افراد، احساس زبری ایجاد کند.

میکروفایبر:

اخرین پارچه مبل راحتی که در این مقاله ی ارسلان ریپیر با آن آشنا می شویم، پارچه میکروفایبر است. میکروفایبر نوعی پارچه مصنوعی است که اغلب از پلی استر یا ترکیبی از پلی استر و نایلون ساخته می شود. این پارچه مبل راحتی به خوبی در برابر لکه ها مقاومت می کند و تمیز کردن آن راحت است. میکروفایبر با مقرون به صرفه بودن و با دوام بودنش، یک روکش مبلمان محبوب است. همچنین این نوع پارچه، رنگ خود را به خوبی حفظ می کند. میکروفایبر توانایی زیادی در جذب گرد و غبارو موی حیوانات خانگی دارد. اما خوشبختانه می توان این موارد را با استفاده از جاروبرقی برطرف کرد. همچنین میکروفایبر قابلیت ضعیفی در باب تنفس دارد.

مبل 3تعویض روکش

تعویض روکش - پارچه مبل راحتی
تعویض روکش – پارچه مبل راحتی – ارسلان ریپیر

کلام پایانی ما:

زمانی که نوبت به انتخاب پارچه مبل راحتی می رسد، گزینه‌ های متعددی برای انتخاب کردن وجود دارند. از جمله پارچه های مورد استفاده، می توان به انواع پارچه های طبیعی و مصنوعی اشاره کرد. شما می‌توانید منطبق برنیاز و خواسته ‌های خاص خود برای مبل روکش انتخاب کنید. مثلا، اگر برایتان احساس نرمی مهم است، پارچه پنبه و کتان انتخاب مناسبی است. اگربه دنبال حس پر زرق و برق و تجملی هستید، مخمل و چرم پیشنهاد arsalanrepair است. و در نهایت، اگر به دنبال پارچه ای هستید که دوام و طول عمر بالایی داشته باشد، توصیه ی ما مبل پلی استر و میکروفایبر است.

موضوع: پارچه مبل راحتی را چگونه انتخاب کنیم؟ + 8 پارچه متداول!
نویسنده: حانیه سادات اجاقی
تاریخ: 7 فروردین 1403

سوالات متداول :

  • پارچه مبل راحتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

باید دارای ویژگی هایی مانند مقاومت و پایداری، لطافت و نرمی، ضد حساسیت بودن و قیمت مناسب باشد.

  • متداول ترین پارچه های استفاده شده در مبل راحتی چیست؟

این پارچه ها شامل پنبه، کتان، مخمل، چرم، میکروفایبر و پلی استر است.

  • چگونه پارچه ی مناسب برای مبل راحتی مان را انتخاب کنیم؟

انتخاب نوع پار کاملا بستگی به سلایق، مورد مصرف مبل و بودجه شما دارد.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *