فوم سرد و گرم چه تفاوتی دارند؟ + 6 نکته که نمی دانستید!

انواع فوم - فوم سرد

انواع فوم - فوم سرد - ارسلان ریپیر


[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

فوم سرد چیست و چه تفاوتی با سایر انواع فوم ها دارد؟ احتمالا شما هم زمان خرید مبل یا تعمیر مبل چرم در اصفهان، به دنبال حس راحتی در مبل هستید. این حس عمدتا برگرفته از نوع فوم مبل است. فوم یکی از اجزای رویه مبل است که از مواد شیمیایی مختلفی تولید می شود که دارای خصوصیات متفاوتی است. فوم به کار رفته در مبل یکی از مهم ترین عوامل در تعیین راحتی و طول عمر مبل شماست. در این مقاله arsalanrepair قصد داریم به فوم های سرد -یکی از بزرگترین نوآوری ها در صنعت مبلسازی- بپردازیم. شما می توانید تعمیر مبل چرم در اصفهان را با خیال راحت به تیم ما بسپارید.

جدول تصاویر:

فوم سرد 1توضیح

فوم سرد 2 تفاوت فوم*

فوم سرد 3نکات خرید*

فوم یکی از مواد اصلی ساخت مبل است که بر روی راحتی، زیبایی و دوام مبل تاثیر دارد. فوم باعث می شود که مبل شکل و حالت خود را حفظ کند و از فرورفتگی و خرابی جلوگیری کند. فوم خوب، فومی است که به راحتی فشرده یا از هم گسسته نمی شود و حالت ارتجاعی بالایی دارد. در نتیجه، بعد از توجه به ظاهر و رنگ مبل، بایستی به فوم آن توجه کرد. ارسلان ریپیر با ارائه فوم مناسب، شما را از تعویض فوم در زمان تعمیر مبل چرم در اصفهان بی نیاز می کند.

فوم ها ساختار های سلولی هستند که توسط حباب‌ های گاز در طی پلیمریزاسیون پلی‌ یورتان ایجاد می‌ شوند. در صنعت، فوم‌ های مختلفی ساخته می‌ شوند که با توجه به کیفیت، نرمی و سفتی‌، قیمت ‌های متفاوتی دارند. از این فوم ‌ها می‌توان به: فوم های سرد و گرم، فوم الیاف ویسکوز، لایکو، پلی استر فشرده، فیبر پلی استر اشاره کرد. انتخاب فوم مناسب برای مبل بستگی به نوع کاربرد، سلیقه و بودجه شما دارد. با ما همراه باشید تا در مورد پر کاربرد ترین فوم های مبلسازی آشنا شویم!

فوم سرد چیست؟

این فوم کاربرد بسیاری در ساخت و تعمیر مبلمان دارد. فوم های سرد، در قسمت نشیمن مبل (تشک مبل)، تکیه ‌گاه و پشتی بکار می روند. فوم سرد یک نوع فوم انعطاف پذیر پلی یورتان است که در دمای پایین(از حرارت بسیار کم و یا حرارت غیر مستقیم تولید می شود. فوم سرد دارای ویژگی هایی مانند ارتجاعی بودن، دوام بالا، مقاومت در برابر آب، روغن، حلالات و آتش سوزی است. فوم های سرد در صنایع مبلمان، صندلی، سرویس خواب و وسایل نقلیه کاربرد دارند. هر چند که به عنوان جزئی از زیره کفش و البته تشک معروف فوم سرد نیز استفاده می شود.

فوم مبل - فوم سرد
فوم مبل – فوم سرد – ارسلان ریپیر

فوم سرد 1توضیح

فوم های سرد یک نوع فوم انعطاف پذیر پلی یورتان هستند که با استفاده از مواد اولیه دو جزئی تولید می شود. ایزوسیانات و پلی ال و موارد دیگر تشکیل دهنده ی فوم سرد هستند. فوم سرد با دستگاه های تزریق با فشار بالا و قالب های در بسته تولید می شود. این فوم، با افزودن مواد نام برده به همراه آب و سایر مواد افزودنی یا جایگزین های سازگار با محیط زیست کف می کند. سپس کف سرد ایجاد شده، به شکل دلخواه ریخته می شود تا خشک شده و بیشتر پردازش شود. بر خلاف سایر فوم ها، حتی دمای پایین برای تولید فوم سرد کافی است.

فوم سرد در مبل‌ها کارایی بالایی دارد و از آن می‌توان بهره‌برد. برخی از مزایای منحصر به فرد این فوم عبارتند از:

  1. استحکام بالا: فوم های سرد دارای استحکام بالا است که به ماندگاری مبل‌ها کمک می‌ کند.
  2. کاربرد گسترده: مناسب برای مبل‌های راحتی و استیل است.
  3. طول عمر طولانی: معمولاً دارای عمر طولانی‌ تری است.
  4. انعطاف‌پذیری بیشتر: فوم های سرد انعطاف ‌پذیری بیشتری دارد و کم‌ باد شدن کمتری را تجربه می‌کند.

فوم گرم چیست؟

اول از همه بگوییم که: نام‌گذاری “فوم گرم” و “فوم سرد” به دلیل فرآیند انجام شده در تولید آنهاست. در مقابل فوم‌ های سرد، که با حرارت پایین تری تولید می شوند، فوم گرم در دمای بالای کوره پخته می‌شود. ویژگی اصلی فوم گرم، سفت بودن آن است. هرچند که به مرور زمان نرم تر می‌شود. فوم گرم کمترین خاصیت ارتجاعی را دارد و در دمای بالای کوره تولید می‌ شود. اغلب فوم‌ های گرم در صندلی‌ های اتومبیل ‌ها و ساختار مبل‌ ها به کار گرفته می‌ شوند. این نوع فوم معمولاً طول عمر کمتری دارد و به مرور زمان به اصطلاح “گود” می ‌شود.

آیا می توان با لمس کردن، تفاوت فوم گرم و سرد را از هم تشخیص داد؟

بله این امکان وجود دارد! معمولا تفاوت این دو فوم های سرد و گرم، قابل مشاهده و لمس است. برای این کار کافی است انگشت تان را به قسمتی از فوم بزنید. بعد از چند ثانیه اگر جای انگشت روی فوم باقی نماند، فوم، سرد است. اما اگر انگشت شما فرو رود و جای آن باقی بماند، این فوم “فوم گرم” است. به عبارتی، اگر بعد از وارد آمدن فشار، فوم سریعا به حالت اول خود برگشت، فوم از نوع سرد است. اما اگر بعد از فشار آوردن، فوم با تاخیر به حالت اولیه بازگردد، این فوم، گرم است. البته، این روش‌ همیشه دقیق نیست. عوامل دیگری مانند کیفیت و ضخامت فوم می‌ تواند بر حس لامسه شما تأثیر بگذارند.

انواع فوم - فوم سرد
انواع فوم – فوم سرد – ارسلان ریپیر

فوم سرد 2 تفاوت فوم*

فوم گرم و سرد در یک نگاه:

ویژگی: فوم های سرد فوم های گرم
استحکام فوم سرد دارای استحکام بالا است و به ماندگاری مبل کمک می ‌کند. فوم گرم نسبت به فوم های سرد سفت‌ تر است.
کاربرد مناسب برای مبل‌های راحتی و استیل مناسب برای مبل‌های استیل و کلاسیک
طول عمر معمولاً دارای عمر طولانی‌تری است. ممکن است در طول زمان حالت فنری خود را از دست دهد.
ارتجاعی بودن دارای خاصیت ارتجاعی بیشتری است. دارای خاصیت ارتجاعی کمتری نسبت به فوم  های سرد دارد.
ماندگاری بیشتر کمتر از فوم سرد
فرآوری تحت دمای پایین ‌تر قالب‌ گیری می ‌شود. تحت دمای بالا ‌تر قالب ‌گیری می ‌شود.

نکات خرید :

هنگام در نظر گرفتن خرید فوم گرم و سرد چندین فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

  1. تجربه راحتی و نشستن:

همانطور که پیش تر هم اشاره شد، فوم سرد نرم‌ تر است و انعطاف‌ پذیری بیشتر دارد. در نتیجه، فوم های سرد اصولا حالت ارتجاعی بیشتری نسبت به فوم های گرم دارند. همچنین این نوع فوم، طول عمر بهتری داشته و از مشکلاتی مانند افتادگی در طول زمان جلوگیری می کند.(فوم سرد با کیفیت را از arsalanrepair بخواهید) این در حالی است که فوم گرم سفت‌ و متراکم‌ تر است و پشتیبانی بیشتری برای بدن نشان می دهد. با وجود اینکه فوم گرم شکل خود را به خوبی حفظ می کند، اما ممکن است به اندازه فوم های سرد بادوام نباشد. سطح راحتی را بر اساس ترجیحات خود در نظر بگیرید.

  1. دوام و طول عمر:

فوم های سرد با دوام تر هستند. این مسئله تا حدودی به چگالی بالاتری این فوم ها نسبت به فوم گرم، بر می گردد. فوم های سرد در تمام طول عمر خود که اغلب بیش از 15 سال است، شکل خود را حفظ می کنند. این در صورتی است که فوم گرم به مرور زمان، بیشتر کارایی خود را از دست می دهد. به گونه ای که طول عمر مفید انها کمتر از 5 سال است. همانطور که انتظار می رود، فوم سرد از نظر دوام و طول عمر برتری قابل توجهی نسبت به فوم گرم دارد. در نتیجه اگر به دنبال مبلمان یا تشک با طول عمر بیشتر هستید، توصیه ارسلان ریپیر فوم سرد است.

  1. هزینه و بودجه:

فوم سرد، به طور کلی به دلیل خواص برتر آن ساخت آن گرانتر است. فوم گرم مقرون به صرفه تر است. به یاد داشته باشید که هر دو نوع نقاط قوت و محدودیت های خود را دارند. هنگام تصمیم گیری، الزامات خاص پروژه، ترجیحات راحتی و بودجه خود را در نظر بگیرید. مبل هایی که از فوم سرد استفاده می‌ کنند، اغلب محصولاتی با راحتی طولانی مدت و حفظ شکل ارائه می‌ دهند، که آنها را به سرمایه ‌گذاری ارزشمند تبدیل می‌ کند. حتما توجه داشته باشید که در هنگام خرید فوم های سرد، به مراکز معتبر دارای مجوز فروش مراجعه کنید.

فوم سرد 3نکات خرید*

تعویض فوم - فوم سرد
تعویض فوم – فوم سرد – ارسلان ریپیر

هزینه ی خرید فوم های سرد:

قیمت فوم سرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع مواد، درصد خلوص مواد اولیه از عوامل موثر در افزایش یا کاهش قیمت است. از جمله دیگر موارد موثر بر قیمت فوم های سرد، ضخامت و چگالی آنهاست. فوم های سرد معمولا در ضخامت 5 تا 20 سانتی تولید شده و فوم ضخیم تر، قیمت بیشتری هم دارد. این موضوع در مورد چگالی فوم ها نیز صادق است. چگالی فوم سرد معمولا بین 30 تا 50 کیلوگرم در متر مکعب است. و همان گونه که انتظار می رود، فوم های سرد با چگالی بالاتر، قیمت بیشتری دارند.

توجه کنید که حتما فوم مرغوب و با کیفیت را از فروشگاه های معتبر با گارانتی و ضمانت تهیه کنید. البته نا گفته نماند که برندهای معروف تر، قیمت های بالاتری هم دارند. توجه کنید که فروش فوم های سرد با قیمت پایین بسیار رایج است. به نحوی که گاها ممکن است مشتریان پس از چند مدت استفاده متوجه کیفیت نا مطلوب آن شوند. بعد از خرید فوم، شما توانید تعویض فوم و تعمیرات مبل خود را به ارسلان ریپیر بسپارید!

سخن پایانی ما:

در این مقاله ارسلان، قصد داشتیم شما را با انواع فوم های سرد و گرم مبل آشنا کنیم. به طور کلی، انواع مختلفی از فوم در زیره مبل مورد استفاده قرار می گیرند. اما دو نوع پر کاربرد و مطرح آن، فوم سرد و گرم است. انتخاب بهترین فوم برای مبلمان نیاز به درک ویژگی‌ های هر فوم دارد. از آنجایی که فوم سرد، ماندگاری و طول عمر بیشتری دارد، خرید مبل این نوع فوم سرمایه ‌گذاری ارزشمندتری است. شما می توانید از تجربه 20 ساله arsalanrepair در زمینه تعویض فوم سرد و تعمیر مبل چرم در اصفهان استفاده کنید.

سوالات متداول:

  • فوم مبل چیست؟

فوم ها ساختار های سلولی هستند که توسط حباب‌ های گاز در طی پلیمریزاسیون پلی‌ یورتان ایجاد می‌ شوند.

  • وجه برتری فوم های سرد نسبت به فوم های گرم چیست؟

استحکام بیشتر، طول عمر بیشتر، ماندگاری بیشتر از وجوه تمایز فوم سرد به فوم گرم است.

  • آیا می توان با لمس کردن این دو فوم را از هم تشخیص داد؟

بله! انگشت را به قسمتی از فوم بزنید. بعد از چند ثانیه اگر جای انگشت باقی نماند، فوم سرد، و اگر جای آن باقی ماند، فوم گرم است.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *