روش های نگهداری مبل + 12 عامل خرابی و آسیب رسیدن به مبلمان

پاک کردن لکه و مراقبت منظم_روش های نگهداری مبل

پاک کردن لکه و مراقبت منظم_روش های نگهداری مبل_ارسلان ریپیر


[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

روش های نگهداری مبل و تعمیر مبل قدیمی یکی از دغدغه افراد در جامعه است. درایجاد رنگ و بویه راحتی و زیبایی در فضای ساختمانی نقش مهمی دارد. به دلیل توجه نکردن یا در نظر نگرفتن نکات ممکنه مبل تخریب بشه. روش های نگهداری اشتباه مبل، امکان داره بعد مدت کوتاهی کیفیت و زیبایی خودش را از دست بده. بدین منظور روش های نگهداری و تعمیر مبل قدیمی به یک مسئله اجتناب ناپذیر تبدیل شده و اهمیت بالایی دارد. اهمیت و اطلاعات راجب نگهداری صحیح در این بخش بیشتر از گذشته آشکار است. در این مقاله قصد داریم به همراه تیم ارسلان ریپیر راهکار هایی برای نگهداری صحیح مبل هایتان ارائه دهیم.

 

تعمیر مبل قدیمی

نگهداری از لوازم قدیمی بهتر از تعمیر کردن آنها است پس روش های نگهداری مبل جزو نکات مهمی است. یکی روش مناسب برای تغیر دکوراسیون و فضای ساختمانی است و اینکارا میتوان جز روش های کم هزینه نام برد. مبل جزء اشیاء مهم دکوراسیون است زیرا ظاهر و جذابیت مبل اگر متناسب نباشد کل دکوراسیون تحت تاثیر قرار میدهد. این روز ها خرید مبل های جدید و نوین بسیار هزینه بر است. تیم ارسلان ریپیر به شما این امکان را میدهد که با هزینه ناچیز تعمیر مبل قدیمی شمارا به عهده بگیرد. رسیدگی به پارچه های مبل یک راه موثر و کم هزینه است.

وقتی که صحبت از روش های نگهداری مبل قدیمی یا رسیدگی به پارچه های مبل بازمیشه. همه افراد به فکر تعویض رویه مبل می افتند. همچنین این یک مسئله طبیعی است، بهتر است که برسی کنیم که چقدر تخریب شده. آیا پارچه لکه گرفته و تمیز میشود یا خیر؟ اکر پاسخ شما خیر است شاید به تعویض کاور نیاز دارید. البته که راه های کم هزینه دیگه ای هم هست. می توانید از کاور ها استفاده کنین این شکلی هزینه ها بسار کم تر میشود.

مبلمان  1تعمیرات مبل قدیمی

روش های نگهداری از لوازم خانگی _روش های نگهداری مبل
روش های نگهداری از لوازم خانگی _روش های نگهداری مبل_ارسلان ریپیر

12عامل خرابی و اسیب رسیدن به مبلمان

  • خراش: معمولا از تماس با اجسام سخت یا تیز موجب میشود. این اجسام میتوانند به روکش ها و پوشش های مبلمان آسیب برسانند و در زیبایی مبل نقص ایجاد کنند.
  • ضربه: ها میتوانند به تغیر شکل و چهارچوب مبل آسیب برسانند. این آسیب ها اکثرا در حمل و نقل اتفاق می افتند.
  • لکه: یکی از روش های نگهداری مبل مراقبت از کثیف نشدن مبل. بعد از ریختن مواد غذایی مثل نوشیدنی ها یا غذا ها روی مبلمان اتفاق می افتد. به پوشش و جنس مبل آسیب وارد می کند و رنگ و ظاهر مبلمان را تغیر می دهد. بهترین راهکار در این زمان خشک کردن سریعتر مایعات ریخته شده بر روی مبل است.
  • آفتاب سوختگی: یکی از راحت ترین و مهم ترین روش های نگهداری مبل فضای نگه داری مبلمان است. نور مستقیم خورشید میتونه باعث بشه که ظاهر مبل تغیر بده و از زیبایی مبل کم کنه.
  • خردگی یا شکستگی:یکی دیگه از روش های نگهداری مبل مراقبت از فشار ها یا جا به جا کردن ها است. شکستگی ها از فشار خیلی زیاد و یا حمل نادرست منجل میشود. امکان داره قطعات مبل را جدا کنند و نیاز به تعمیر داشته باشد. بهبود بخشی و تعمیرات مبلمان تان را به ما در (ارسلان ریپیر) بسپارید.
  • فرسایش: از استفاده مکرر و جابه جایی زیاد موجب می شود. یکی از روش های نگهداری صحیح مبل از این امر جلوگیری میکند و مانع نقص زیبایی در مبل میشود.
  • رطوبت: میتواند فضایه رشد کپک و قارچ را فراهم سازد. شما میتوان از روش های نگهداری مبل این چنین میتواند باعث باد کردن و لکه دار شدن پارچه مبل شود. به شکل صحیح استفاده کنید.
  • سرما یا گرما: در فضایه سرما یا گرما شدید قرار بگیره میتواند موجب از بین رفتن پارچه یا چوب شود.

روش های نگهداری مبل و توصیه های مناسب

بهترین روش های نگهداری از نظر تیم arsalanrepair به شما، مبل ها را به طور منظم تمیز کنید. برای تمیز کردن لکه ها از محلول های شستشوی به خصوص مبل را استفاده کنید. در نظر داشته باشید که از آب گرم یا مواد شیمیایی مضر و مخرب خودداری کنید. روش های نگهداری مبل های فلزی نیاز به مراقبت ویژه ای دارد و باید از خوردگی مبلمان تان جلوگیری کنید. شما میتوانید از پوشش های محافظتی استفاده کنید مثل روکش های پلاستیکی یا روکش های پارچه ای استفاده کنید.

مبلمان باید حداقی یک متر با منابع گرمایشی داشته باشد مثل رادیاتور. یکی از راحت ترین روش های نگهداری مبل مراقبت از نور خورشید و سرما یا گرمای زیاد مهم است.  پس در نتیجه باید به فضایی که مبلمان تان را نگه میدارید دقت کنید. برای پرهیز و مراقبت از مبلمان تان می توانید از پرده ها یا روکش های محافظ استفاده کنید . تعمیرات منظم یکی دیگه از روش های نگهداری مبل مراقبت از مبلمان شماست. در صورت نیاز، تعمیرات و نگهداری منظم انجام دهید. اگر خرابی رخ بدهد و تعمیر نکنید باعث مشکل و خرابی بیشتر میشود.

یکی از روش های نگهداری مبل حین اسباب کشی است که شما باید مراقب مبلمان تان باشید. باید پایه های مبل را با پارچه یا کارتن بپوشانید و اطراف آن را با پلاستیک حبابی بپوشانید. نحوه بسته بندی مبلمان حین اسباب کشی منزل یا اداره یکی از نکات مهم است که باید دقت کنید. اگر اقدامات صحیح و ماسب برای بست بندی انجام ندهید ممکن است مبل آسیب ببنه و آسیب ببینه. وسایل مناسب برای حمل و نقل مثل بابل رپ، پلاستیک حباب چسب، روکش ها، کارتن مقاوم و کاغذ بسته بندی. روش های نگهداری مبل برای اسباب کشی یکی از ویژه ترین روش ها است.

مبلمان  2نگهداری مبلمان

کاور برای مبل ها و مراقبت_روش های نگهداری مبل
کاور برای مبل ها و مراقبت_روش های نگهداری مبل_ارسلان ریپیر

بعضی از موجودات توانایی تخریب کردن و آسیب رساندن را به مبلمان دارند مثل:

یکی از روش های نگهداری مبل مراقبت از موجودات زنده است. کپک و قارچ ها در فضاهای مرطوب و تاریک شد میکنند. این فضا داخلی مبل در صورت رطوبت بالا فضای رشد مناسبی میشه برای کپک و قارچ است. این  چنین میتوانند مبل شما را تخریب کنند. کپک و قارچ می توانند لکه ها، بوهای بد و یا حتی عامل خرابی به مبلمان شوند. فضای داخلی مبل تان مکانی مناسب برای لونه کردن سوسک ها است. سوسک ها می توانند حفره و آسیب هایی در مبلتان ایجاد کنند. آنها باعث آلودگی و کثیفی نیز میشوند.

اشیاء چوبی همیشه در معرض موریانه ها هستند این امر نیز شامل مبل های چوبی هم میشوند. آنها نیز باعث آلودگی و کثیفی میز میشوند. حیوانات یکی از روش های نگهداری مبل این است که ازحیوانات خانگی مراقبت کنیم که مبلمان مان را تخریب نکنند. نگهداری از حیوانات خانگی نیز شرایط به خصوص خودش را نیاز دارد. این حیوانات ممکنه  مبلمان را با خراکی ها یا مایعات کثیف کنند. ممکنه حیوانات خانگی با گاز گرفتن یا خراش پوشش مبلمان را تخریب میکنند. یکی از روش های نگهداری مبل در برابر حیوانات خانگی استفاده از مبل ها چرمی است. مبل های چرمی جزو روش های نگهداری مبل موثردر برابر حیوانات خانگی است. چون در برابر آلودگی ها قابل نظافت است.

چندین نکته ساده برای طولانی  کردن مبلمان شما

پیشنهاد های تیم arsalanrepair به شما، یکی از مرسوم ترین روش های نگهداری مبلمان را با کاور بپوشانیم(کاور ضد رطوبت). روش های نگهداری مبل هایی که قسمت های فلزی در آن کار شده. اگر بخش های فلزی دچار رسوب شده، آن قسمت باید همراه آب، سرکه سفید و دستمال مرطوب از بین ببریم. مبل هایی که پارچه ای نیستن را با آب بشویید. اگر در مبلتان چوب های تیره استفاده شده می توانید به کمک روغن پارافین یا روغن مخصوص جلا ببخشیم. همچنین شما می توانید چوب های روشن مبلتان را در مقابل آفتاب قرار بدهید تا به شکل طبیعی خشک شوند.

کاور جزو یکی از روش های نگهداری مبل است کار راحت و تاثیر گزار. هیچ وقت مبلمان تان را بدون کاور در محل رفت و آمد قرار ندهید اینچنین بر اثرمبلمان خراش پیدا کنند. قرار ندادن مبلمان تان در نور مستقیم آفتاب میتواند به طول عمر مبل کمک کند. از مواد شوینده ای که باعث سایید شدن میشود استفاده نکنید و شستن مبل با آب پر فشار خودداری نکنید. بالشت ها و کوسن هارا با ماشین لباسشویی شست و شو ندهید. برای مبل ها چوبی باید از اسپری هایی که پارافین ندارند استفاده کنید

یکی از مهم ترین روش های نگهداری مبل اینه که از کثیف شدن و لکه گرفتن محافظت کنیم. زمانی که به هر دلیلی لکه ای ایجاد شد، بهترین کار در اینه که به سرعت لکه هارا پاک کنید. در مرحله اول باید با یک پارچه خشک لکه را جمع کنید. الان باید از یک مایع شستشوی ملایم و به خصوص استفاده کرد و در آخر با یک پارچه پاک کنید. برای لکه هایه به خصوص میتوانید با توجه به جنس کاور، ازمایع شوینده به خصوص باید استفاده کرد.

مبلمان  3عبر طولانی مبلمان

نگهداری به خصوص از مبل های قدیمی_روش های نگهداری مبل
نگهداری به خصوص از مبل های قدیمی_روش های نگهداری مبل_ارسلان ریپیر

جمع بندی روش های نگهداری مبل

باید دانست روش های نگهداری مبل یکی از بهترین تصمیم هایی است که میتونید بگیرید. در آخر توصیه تیم arsalanrepair به شما، برای نگهداری از لوازم بهتر است از عوامل مخرب هم با خبر باشیم. پیشگیری یا مراقبت از فراسایش مبلمان  جلوگیری میکند. مبل هم نیز مثل دیگر لوازم خانگی نیاز به مراقبت ورسیدگی  دارد. اگر هم آسیب یا خرابی برای مبلمان تان رخ داد بسته به سطح خرابی راه های مختلفی نیز وجود دارد. بهتر است که از روش های نگهداری مبل اطلاعاتی داشته باشیم تا قبل از خرابی به مبل خود رسیدگی کنیم.

موضوع روش های نگهداری مبل + 12 عامل خرابی و آسیب رسیدن به مبلمان

 

تاریخ 24/12/1402
نویسنده محمد حسین مزروعی
اسم سایت arsalanrepair.ir

سوالات متداول:

  1. آیا حمل و نقل زیاد باعث خرابی مبلمان میشود؟؟؟

اگر در حمل و نقل بی تجربه باشند امکان داره که شکستگی یا خوردگی برای مبل اتفاق بی افتد.

  1. بهترین راه پاک کردن لکه ها چیه ؟؟؟

بهترین راه پاک کردن لکه ها استفاده از آب ملایم و فشار کم به همراه مواد شوینده مخصوص است.

  1. یکی از روش های نگهداری مبل چیست؟؟؟

کاور ها یا فضای نگهداری مبل جزو مهم ترین روش هایی هست که میشه بهش اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *