ابزار تعمیر مبل را بشناسید! + 12 وسیله برای تعمیر مبل در خانه

وسیله تعمیر - ابزار تعمیر مبل

وسیله تعمیر - ابزار تعمیر مبل - ارسلان ریپیر


[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

ابزار تعمیر مبل، به مبل شما جان تازه ای می بخشند! مبل فقط یک تکه اثاثیه منزل نیست؛ مبل ها قلب اتاق نشیمن هستند. با این حال در گذشت زمان حتی محکم ‌ترین مبل‌ ها هم نشانه‌ هایی از فرسودگی نشان می دهند. تعمیر مبل چرم در اصفهان، برای بازیابی زیبایی و عملکرد مبل، نیاز است. در این مقاله ارسلان ریپیر، قصد داریم ابزار تعمیر مبل را بررسی کنیم. با بکارگیری این تکنیک ها، می توانید مبلمان خود را به راحتی احیا کنید. شما می توانید با خدمات تعمیر مبل چرم در اصفهان توسط ما، جان تازه ای به مبل های خود ببخشید!

فهرست تصاویر:

مبل 1ابزار های دستی تعمیر

مبل 2ابزار های تعمیر برقی

مبل 3خدمات تعمیر مبل

فرسودگی مبل؛ ناخوشایند و اجتناب ناپذیر!

در گذشت زمان و به ناچار، مبلمان فرسوده می شوند و روزهای خوب را پشت سر می گذارند. در این زمان، نیاز به تعمیر مبل ضرورت می یابد! در برخی موارد می توانید با صرفه جویی درهزینه ها، مبل یا کاناپه خود را در خانه تعمیر کنید. اما بدون شناخت و دانستن در مورد ابزار تعمیر مبل، تعمیر صحیح ممکن نیست! اینجاست که شناختن انواع ابزار تعمیر مبل، مطرح می شود. البته در نظر داشته باشید که تعمیر مبل چرم در اصفهان یک مهارت است. لذا توصیه می کنیم در مواردی که مبل نیاز به تعمیر اساسی دارد، این وظیفه را به arsalanrepair بسپارید!

پرکاربرد ترین ابزار تعمیر مبل این ها هستند! 👇

تعمیر مبلمان زمانی راحت ‌تر انجام می ‌شود که از قبل ابزار مناسب برای کار را داشته باشید. در اینجا بهترین ابزارهایی که می توانید در مجموعه خود آماده کنید آورده شده است:

ابزار های دستی:

این ابزار تعمیر مبل، ستون فقرات هر تعمیر است و با نیروی دست انسان کار می کند. ابزار تعمیر مبل دستی، در مقابل ابزار برقی یا شارژی قرار می گیرند. پیچ گوشتی، انبردست، دم باریک، چکش، اره، گیره و سنباده از ابزارهای دستی به حساب می آیند. همچنین در تعمیر رویه مبل، از متر، قیچی، خط کش، نیز استفاده می شود. ابزار های دستی، معمولا در هرخانه ای یافت می شوند و تهیه و پیدا کردن آنها کار سختی نیست. توجه داشته باشید که تمامی ابزار های ذکر شده، ممکن است به کار نیایند.

مبل 1ابزار های دستی تعمیر

ابزار دستی - ابزار تعمیر مبل
ابزار دستی – ابزار تعمیر مبل – ارسلان ریپیر

پیچ گوشتی:

پیچ گوشتی یک ابزار تعمیر مبل پرکاربرد با استفاده های مختلف است. برای تعمیر مبل، ممکن است نیاز به جدا کردن برخی از قطعات مانند پایه، دسته و پشتی داشته باشید. پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ های این قطعات استفاده می شود. همچنین پس از تعمیر مبل، باید قطعات جدا شده دوباره به هم وصل شوند. که مجددا از پیچ گوشتی برای بستن پیچ های این قطعات استفاده می شود. برای محکم کردن یراق آلات مبلمان نیز، می توان از پیچ گوشتی استفاده کرد.

قیچی:

یکی از ابزار تعمیر مبل است که هر فردی باید روی آن سرمایه‌ گذاری کند. یک قیچی تیز، در زمان بریدن پارچه، لبه تمیزی باقی می ‌گذارد. درصورتی که قیچی کند کار را دشوارتر کرده و ممکن است به پارچه یا فوم آسیب برساند. توجه داشته باشید که از قیچی مناسب برای کار استفاده کنید. انواع مختلفی از قیچی ها با کاربرد های متفاوت وجود دارند. برای مثال، برای بریدن یک پارچه ضخیم، به قیچی مخصوص پارچه ضخیم نیاز دارید.

دم باریک و انبر دست:

در تعمیر مبل، ممکن است نیاز به نگه داشتن قطعات کوچک مانند واشر، مهره و پیچ داشته باشید. دم باریک برای نگه داشتن این قطعات در جای خود مناسب است.از دیگر استفاده های این ابزار تعمیر مبل، بیرون کشیدن انتهای منگنه های شکسته است. به جز دم باریک، انبر دست هم می تواند برای برداشتن میخ های سرسخت و منگنه استفاده شود. همچنین انبر دست می تواند برای خم کردن مفتول های ضخیم تر از حد دم باریک استفاده شود.

چکش:

از دیگر ابزار تعمیر مبل، به چکش ها می توان اشاره کرد. برای اتصال قطعات چوبی مبل به یکدیگر از میخ استفاده می‌شود. چکش برای کوبیدن میخ و اتصال قطعات چوبی به کار می‌ رود. همچنین در برخی موارد، ممکن است نیاز به صاف کردن سطوح چوبی مبل داشته باشید. چکش برای صاف کردن سطوح چوبی که برآمده یا خم شده‌اند، به کار می‌ رود. توجه داشته باشید که چکش ها در اندازه ها و وزن های مختلف وجود دارند. برای هر نوع کار، باید از چکش مناسب آن استفاده کنید.

چکش مغناطیسی؛ مناسب حرفه ای ها!

اگر حرفه ای هستید، احتمالا به این ابزار تعمیر مبل نیاز دارید! چکش مغناطیسی یک چکش سبک با دماغه نازک با سر مغناطیسی است که برای روکش کاری مناسب است. سر مغناطیسی تکه را به صورت عمودی نگه می دارد تا بتوانید با یک دست آن را بچسبانید. از طرفی، ساختار باریک سر چکش، آن را برای قرار گرفتن در قسمت های تنگ، مناسب می کند. بنابراین شما می ‌توانید کاربرد های دیگری را به غیر از روکش کردن نیز پیدا کنید.

سوزن های منحنی

سوزن منحنی یک ابزار تعمیر مبل کلیدی برای کسانی است که می خواهند مبلمانی مانند مبل چرمی را تعمیر کنند. طراحی منحنی این امکان را به کاربران می دهد تا نخ را از خارج عبور دهند. این ویژگی به ویژه در هنگام روکش کردن قطعات مبلمان دایره‌ای، بسیار سودمند است. زیرا سوزن منحنی می ‌تواند بسیار راحت‌ تر از سوزن مستقیم به اطراف دوخته شود. شما می توانید خدمات تعویض روکش در اصفهان را به کارشناسان arsalanrepair بسپارید.

گیره:

اگر قصد تان تعمیر مبل چوبی است، باید بگوییم که گیره ها جزو حیاتی ترین ابزار تعمیر مبل چوبی هستند! اگر می خواهید کار ترمیم مرتب و حرفه ای باشد، حتما روی گیره ها سرمایه گذاری کنید. گیره ها برای بالا یا پایین نگه داشتن قطعات مبلمان در حین کار در مرمت یا تعمیر استفاده می شوند. انواع مختلفی از گیره ها برای کارهای اختصاصی مبلمان وجود دارد. مثلا گیره C، گیره میله، گیره لوله، گیره وب، گیره بند یا نوار، گیره زاویه، نوع پیچ دستی و غیره.

سنباده:

سنباده نیز جزو ابزار تعمیر مبل چند منظوره به حساب می آید! در برخی موارد، ممکن است سطوح چوبی مبل برآمده، ناهموار یا زبر شده باشند. سوهان برای صاف کردن و هموار کردن سطوح چوبی به کار می‌رود. گاها هم ممکن است نیاز به صاف کردن سطح برای ایجاد ظاهری صاف و یکدست داشته باشید. در برخی موارد، ممکن است زوائد و ناهمواری هایی روی سطوح چوبی مبل وجود داشته باشد. سوهان برای حذف زوائد و ناهمواری های سطوح چوبی به کار می‌رود.

مبل 2ابزار های تعمیر برقی

وسایل برقی - ابزار تعمیر مبل
وسایل برقی – ابزار تعمیر مبل – ارسلان ریپیر

ابزار های برقی:

بی شک ابزارهای دستی، جزو در دسترس ترین ابزار تعمیر مبل به حساب می آیند. در مقابل آن، تهیه و کار کردن با ابزار های برقی، ممکن است آنقدر ها هم آسان نباشد! ابزار برقی جزو ابزار تعمیر مبل حرفه ای محسوب شده و برای تعمیرات حرفه ای تر به کار می رود. تهیه این ابزار تعمیر مبل، نیاز به بودجه بیشتری داشته و کار با آن نیاز به تجربه و مهارت دارد. از دیگر مزایای ابزارهای برقی این است که می توانند تعمیرات مبلمان خاص را سریعتر و آسان تر کنند. از جمله این ابزار ها می توان به دریل شارژی، فرز، منگنه کوب و سوزن کوب اشاره کرد.

دریل:

دریل ابزاری مناسب برای سوراخ کردن است. ممکن است برای اتصال قطعات چوبی مبل با پیچ، نصب لولا و یراق آلات نیاز به سوراخ کردن باشد. دریل برای سوراخ کاری در چوب در اندازه ها و ضخامت های مختلف به کار می ‌رود.

فرز:

فرز از ابزار تعمیر مبل است که می تواند برای برش چوب در ضخامت های مختلف استفاده شود. برای برش چوب های ضخیم و سخت فرز مناسب تر از اره است. همچنین می توان از این ابزار تعمیر مبل برای برش منحنی روی چوب، حذف زوائد و ناهمواری استفاده شود.

 

منگنه کوب:

در متصل کردن پارچه به چوب، منگنه کوب حرفه اول را میزند! این ابزار تعمیر مبل برای اتصال پارچه روکش به بدنه چوبی مبل استفاده می‌شود. به جز آن، برای تعمیر پارگی روکش مبل از منگنه کوب برای اتصال لبه های پارگی به هم استفاده میشود. در برخی موارد، می توان از منگنه کوب برای اتصال قطعات چوبی نازک به هم استفاده کرد.

قبل از تعمیر، از این نکته اصلا غافل نشوید!

اکنون با انواع ابزار تعمیر مبل آشنا شدیم، جا دارد یک نکته بسیار مهم و حیاتی را یاد آور شویم. ایمنی اول، کار بعدا! یاد آور می شویم که هنگام کار با ابزار، ایمنی را در اولویت قرار دهید. محافظت از خود در برابر خطرات احتمالی برای اطمینان از یک پروژه تعمیر مبلمان موفق و بدون آسیب ضروری است. هنگام کار با ابزار، اولویت اول ایمنی است. برای محافظت از خود در برابر خطرات احتمالی، استفاده از عینک یا عینک ایمنی، محافظ گوش و دستکش کار ضروری است.

مبل 3خدمات تعمیر مبل

خدمات تعمیر مبلمان - ابزار تعمیر مبل
خدمات تعمیر مبلمان – ابزار تعمیر مبل – ارسلان ریپیر

تعمیرات مبل در منزل یا توسط متخصصان ارسلان ریپیر؟

انجام تعمیر مبل در منزل یا کمک گرفتن از نیروی متخصص، بستگی به نوع تعمیرات و پیچیدگی دارد. گاها تعمیرات ساده مانند دوختن پارگی، می توانند در منزل با ابزار تعمیر مبل و توسط خود شما انجام شوند. با این حال در اغلب موارد، مبل ها نیاز به تعمیرات ساختاری یا اصلاحات پیچیده تر دارند. این امر مستلزم داشتن مهارت بالا و صرف زمان زیاد است. از طرفی، ممکن است ابزار و وسایل مورد نیاز آن در دسترس شما نباشد. در این حالت توصیه می کنیم حتما با یک متخصص مشورت کنید. متخصصان، با دانش و ابزا لازم تعمیرات پیچیده را انجام داده و نتیجه ای بادوام و را تضمین می کنند.

سخن پایانی ما:

بدون شک با تعمیر مبل، می توانید جان تازه ای به مبلمان مورد علاقه خود بدهید! به علاوه، تعمیر مبل راه حلی مقرون به صرفه و پایدار برای افزایش طول عمر مبلمان شما است. با استفاده از ابزار تعمیر مبل و تکنیک های مناسب، می توان شکوه قبلی را به مبل خود بازگرداند. با این حال، اگر آسیب بیش از حد قابل توجه است یا به مهارت های خود مطمئن نیستید، به دنبال کمک حرفه ای باشید. تیم arsalanrepair با ارائه انواع خدمات تعمیر مبل، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. فقط کافیست با ما تماس گرفته یا در قسمت نظرات، از ما مشاوره دریافت کنید!

موضوع: ابزار تعمیر مبل را بشناسید! + 12 وسیله برای تعمیر مبل در خانه
نویسنده: حانیه سادات اجاقی
تاریخ: 10 اسفند 1402

سوالات متداول:

پرکاربرد ترین ابزار تعمیر مبل دستی چه ابزاری هستند؟

پیچ گوشتی، انبردست، دم باریک، چکش، اره، گیره و سنباده از ابزارهای دستی به حساب می آیند.

پرکاربرد ترین ابزار تعمیر مبل برقی چه ابزاری هستند؟

از جمله این ابزار ها می توان به دریل شارژی، فرز، منگنه کوب و سوزن کوب اشاره کرد.

تعمیرات مبل را در منزل انجام بدهیم یا توسط کارشناسان ارسلان ریپیر؟

تعمیرات ساده می توانند در منزل و توسط خود شما انجام شوند. اما اگر آسیب بیش از حد است یا به مهارت خود مطمئن نیستید، ما آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

2 دیدگاه

  • درود بر تیم ارسلان ریپیر. مقاله ی جامعی در مورد ابزار تعمیر مبل نوشته بودید، اما فکر کنم با این اوصاف که سر رشته ای از تعمیرات ندارم، باید مبل رو بیارم کارگاه خودتون. عکسش رو کجا میتونم براتون بفرستم بررسی کنید؟ میخواستم هزینه تعمیرش رو بهم بگید. ممنون

    • سلامت باشید. 09132009278 این شماره رو سیو کنید، ما در تمامی شبکه های مجازی عضو هستیم. هر جایی که راحت تر هستید عکس رو ارسال بفرمایید تا کارشناسانمون بررسی کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *