تعویض پارچه مبل + 4 مرحله ی تعمیر و نکات آن!

قبل و بعد تعمیر مبل - تعویض پارچه مبل

قبل و بعد تعمیر مبل - تعویض پارچه مبل - ارسلان ریپیر


[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

تعویض پارچه مبل و تعمیر مبل استیل در اصفهان را به ارسلان ریپیر بسپارید! مبلمان جزو جذاب ترین المان های دکوراسیون داخلی است که با حضورش، زیبایی خاصی به محیط می بخشد. بی شک پارچه ی استفاده شده در رویه مبل، تاثیر زیادی بر جلوه مبلمان دارد. ولی گاها به دلایلی از این جلوه کاسته شده و تعویض پارچه ی مبل ضرورت می یابد. در این حالت می توانید بدون پرداخت هزینه زیاد و با تعویض پارچه مبل، ظاهری تازه به خانه ی خود ببخشید. شما می توانید با کمترین هزینه، تعمیر مبل استیل در اصفهان را توسط تیم ما انجام دهید.

فهرست تصاویر:

مبل 1مراحل تعویض پارچه مبل

مبل 2انواع پارچه های مبل

مبل 3مبل استیل

تاثیر پارچه مبلمان را دست کم نگیرید!

مبلمان یار شفیق خانه های ایرانی هستند و اغلب می توانند تا سال های سال داوم بیاورند. اما گاها پارچه مبل به مرور زمان آسیب می بیند. یا گاهی اوقات صاحبان مبل به دلایلی تمایل به تعویض پارچه مبل و جایگزین کردن آن با پارچه جدید دارند. بدون تردید تعویض پارچه مبل، از تاثیرگذارترین تغییراتی است که می‌توان در مبلمان ایجاد کرد. با تعویض پارچه مبل علاوه بر ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر مبل و منزل خود، در هزینه‌های خود هم صرفه جویی کرده اید. به راحتی و با سپردن تعمیر مبل استیل در اصفهان به arsalanrepair، با کمترین هزینه صاحب مبلی نو شوید. در ادامه 4 دلیل برای تعویض پارچه مبل را ذکر خواهیم کرد:

1. پاره شدن یا کمرنگ شدن رنگ مبل:

پارچه مبل مانند انواع پارچه مستعد تغییر رنگ است. کمرنگ شدن پارچه می ‌تواند نشانه فرسودگی و پایین آمدن کیفیت آن باشد. اینگونه راحتی و مقاومت مبل کاهش یافته و زودتر پاره و خراب می شود. آسیب دیدن پارچه مبل می تواند به دلایل متعددی رخ دهد. مثلا، با نشست و برخواست مداوم، پارچه در قسمتی که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته، پاره یا ساییده می شود. از طرفی اگر مبل در نزدیکی پنجره قرار گیرد نور خورشید به مرور زمان رنگ پارچه را محو می کند. همچنین استفاده از پارچه‌ بی‌کیفیت و نامناسب، احتمال پاره شدن یا کمرنگ شدن رنگ را افزایش می‌ دهد. بنابراین تعویض پارچه مبل می‌تواند راهکاری برای افزایش زیبایی و عمر مبل باشد. 

2. از بین بردن لکه و آسیب:

اگر پارچه مبلتان شدیدا لکه دار شده، سوخته یا آسیب دیده است تعویض پارچه مبل انتخابی مناسب است. لکه های ایجاد شده گاها عمیق و گسترده بوده و پاک کردن آنها حتی با مبل شویی هم میسر نیست. سوختگی مبل از سیگار، از شمع یا هر چیز دیگری، ظاهری ناخوشایند به مبلمان شما می بخشد. در نظر داشته باشید که از بین بردن لکه و آسیب به دلایل مختلفی ضروری است. اولاً، لکه‌ ها می‌ توانند مبل را قدیمی و فرسوده جلوه دهند. ثانیا، لکه‌ ها حاوی باکتری‌، مواد حساسیت ‌زا و بوی نامطبوع هستند و بهداشت مبل را به خطر می اندازند. تغییر پارچه به شما این امکان را می دهد تا این خطرات بالقوه را از میان بردارید.

3. تغییر دکوراسیون:

اگر از ظاهر مبل خود خسته شده اید یا اخیرا تغییر دکوراسیون داده اید، تعویض پارچه مبل نیازتان می شود! اگر از سبک قدیمی دکوراسیون خسته شدید، با انتخاب پارچه‌ جدید، فضایی متفاوت و امروزی ایجاد کنید. از دیگر مزایای تعویض پارچه مبل این است که امکان هماهنگ کردن مبلمان با دکوراسیون به خوبی فراهم می شود. همچنین با تعویض پارچه مبل می توان با هزینه کمتر صاحب مبلمانی نو شد. تعویض پارچه مبل در مقایسه با خرید مبلمان جدید، بسیار ارزان‌ تر است. خوشبختانه پارچه‌ های مبل دارای تنوع زیادی در جنس و طرح هستند. همین موضوع باعث می شود افراد با هر سلیقه، امکان انتخاب محدوده ی وسیعی از پارچه ی مبلی را داشته باشند. 

4. جوانسازی و افزایش طول عمر مبلمان:

اگر کلاف و فریم مبل هنوز در شرایط خوبی هستند، تعویض پارچه مبل می تواند ظاهر مبل را جدید و تازه جلوه دهد. تغییر پارچه مبل تاثیر بسزایی در جوان سازی ظاهر مبل دارد. با انتخاب پارچه ای که بادوام و مقاوم باشد، می توان عملکرد و عمر مبل را افزایش داد. بنابراین در این صورت می‌ توان با انتخاب پارچه ی با کیفیت و مقاوم، از خرابی زودهنگام مبل جلوگیری کرد. افزایش طول عمر مبلمان از جمله خدمات ما به شما در arsalanrepair است. در کنار تغییر پارچه مبل خدمات دیگری نیز به منظور جوانسازی مبل عرضه می شود. این خدمات شامل رنگ کردن چوب مبل، اضافه کردن اکسسوری و تعویض فوم و اسفنج است.

مبل 1مراحل تعویض پارچه مبل

مراحل تعویض - تعویض پارچه مبل
مراحل تعویض – تعویض پارچه مبل – ارسلان ریپیر

تعویض پارچه مبل چه مراحلی دارد؟

مرحله اول: جدا سازی پارچه قدیمی از مبل

همانطور که از اسم آن مشخص است، در این مرحله پارچه قدیمی از مبل جدا می شود. این کار باید با دقت و ظرافت انجام شود تا به کلاف مبل آسیب نرسد. به همین منظور، این کار باید توسط فردی با مهارت انجام شود، به نحوه ی که پارچه قدیمی سالم بماند. برای تعویض پارچه مبل، ابتدا نقطه اتصال پارچه به کلاف پیدا می شود. در ادامه پارچه مبل که با منگنه یا چسب به اسکلت چسبیده است، جدا می شود. معمولا پارچه ی قدیمی جدا شده دور انداخته نمی شود. بعد از جدا کردن پارچه، چسب، منگنه و میخ که به مبل چسبیده اند نیز جدا می شوند.

مرحله دوم: بررسی فوم و سایر قسمت های رویه مبل:

در این گام از تعویض پارچه مبل، بهتر است فوم ها و ابرهای قدیمی مبلمان بررسی شوند. نقش فوم سالم در قرار دادن پارچه مبل، هم برای راحتی و هم برای دوام پارچه، بسیار مهم است. زمانی که فوم در شرایط خوبی باشد، به پارچه کمک می کند تا نرم و یکنواخت روی مبل بنشیند. همچنین از افتادگی یا چروک شدن پارچه جلوگیری می کند. از طرفی، فوم سالم تضمین کننده حفظ بافت و ظاهر پارچه در طول زمان است. انتخاب فوم با کیفیت و سالم می تواند به طول عمر مبلمان کمک کند. شما می توانید خدمات تعویض فوم و زیره ی مبل را به ارسلان ریپیر، بسپارید!

مرحله سوم و چهارم: تعیین متراژ پارچه و قرار گیری پارچه مبل!

در این مرحله از تعویض پارچه مبل، پارچه های جداشده به کار می آیند. با اندازه‌ گیری پارچه قدیمی، می‌توان تشخیص داد که به چند متراژ پارچه جدید برای تعویض نیاز می شود. در گام آخر هم پارچه جدید روی مبلمان قرار داده می شود. بعد از محکم کشیدن پارچه، آن را در محل‌ هایی که علامت گذاری شده اند، با منگنه یا میخ محکم می کنند. در ادامه، با چسب پارچه یا سوزن ته گرد قسمت‌های اضافه روکش مبل را در پشت مبلمان جمع می شود. و در گام آخر، این قسمت ها دوخته می شوند تا خروجی کار تمیز در بیاید. در نهایت، کارهای پایانی مانند افزودن تزئینات برای تکمیل فرآیند انجام می گیرد.

انواع پارچه - تعویض پارچه مبل
انواع پارچه – تعویض پارچه مبل – ارسلان ریپیر

مبل 2انواع پارچه های مبل

چه پارچه ای برای تعویض مبل استفاده کنیم؟

وقتی صحبت از انتخاب پارچه مناسب برای مبل می شود، چندین گزینه محبوب وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

پارچه کتان :

پارچه‌ های کتان علاوه بر کیفیت بالا، در طرح‌ های متنوعی عرضه می شوند. این پارچه ها به طور معمول دارای بافت نرم تری هستند و حس راحتی را به شما القا می‌کنند. پارچه های کتان به راحتی بر روی مبلمان قرار می گیرند و برای تعویض پارچه مبل گزینه ی مناسبی به شمار می روند. جنس پارچه کتان با دوام است و همین ویژگی آن را به گزینه ای عالی برای استفاده روزمره تبدیل می کند. کتان با تنفس پذیری بالای خود، برای استفاده در فصول گرم و مناطق گرمسیر مناسب است. از دیگر مزایای کتان، قیمت مناسب آن است و با هر بودجه ای می توان آن را تهیه کرد.

پارچه مخمل:

اگر به دنبال انتخابی جاودانه و همیشگی هستید، بی شک مخمل انتخاب شماست! مخمل، با لطافت بی‌ نظیر و ظاهر اشرافی اش، جواهری در دنیای پارچه‌ های مبل است. زیرا هیچگاه از مد نخواهد افتاد و همواره جز پرطرفدار ترین پارچه های مبلی محسوب می‌شود. مبلمان مخمل احساسی گرم و بی نظیر به همراه حسی لوکس و شیک به فضای داخلی می بخشند. همه این ویژگی ها، مخمل را به گزینه ای محبوب برای اتاق نشیمن و سالن تبدیل می کند. متاسفانه قیمت بالای مخمل، نقطه ضعف آن بوده به گونه ای که به هزینه ی زیادی تهیه ی آن نیاز است.

پارچه چرم:

از دیگر انتخاب های لوکس، استفاده از پارچه چرم است که به فضا حس پیچیدگی می بخشد. انتخاب پارچه ی چرمی، برای تعویض پارچه مبل، مزیت های زیادی دارد. از جمله اینکه، چرم به راحتی تمیز شده و اگر از آن درست مراقبت شود سال ها دوام دارد. مقاومت بالا در برابر سایش، پارگی، آتش و آب از دیگر ویژگی های استفاده از پارچه چرمی است. انگار که چرم، با چنگ و دندان، در برابر پارگی، ساییدگی و رنگ پریدگی مقاومت می‌ کند! همچنین چرم دارای خاصیت تنفس پذیری است و می تواند دمای بدن را تنظیم کند. در فصول سرد گرم و در فصول گرم خنک است.

پارچه میکروفایبر:

اگر کودک یا حیوان خانگی دارید، میکروفایبر به احتمال زیاد، گزینه مناسبی برای شما است. میکروفایبر از انواع پارچه های مصنوعی است که از الیاف بسیار ریز و نرم تشکیل شده است. این پارچه مبلی، بافتی بسیار محکمی داشته و از تلفیق پلی استر و نایلون ایجاد می شود. میکروفایبر، ضد لکه است و چیزی به بافت آن نفوذ نمی‌کند. در نتیجه به راحتی تمیز می شود و به عنوان بهترین انتخاب برای تعویض پارچه مبل به حساب می آید. این پارچه برای روکش مبلمان مناسب است چون مقاومت بالایی در برابر سایش، پارگی، پنجه حیوانات و جذب مو دارد.

تعمیر مبل - تعویض پارچه مبل
تعمیر مبل – تعویض پارچه مبل – ارسلان ریپیر

مبل 3مبل استیل

هزینه ی تعویض پارچه مبل چگونه محاسبه می شود؟

هزینه ی تعویض پارچه به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله:

نوع و کیفیت پارچه انتخاب شده: پارچه هایی با الیاف طبیعی، مصنوعی یا ترکیبی قیمت های متفاوتی دارند. همچنین رنگ، طرح و بافت پارچه هم در قیمت تمام شده پارچه تأثیر دارد. متراژ پارچه مورد نیاز برای تعویض رویه مبل: این مقدار به اندازه، شکل و مدل مبل بستگی دارد. هزینه تعویض فوم مبل: در صورتی که فوم مبل فرسوده یا آسیب دیده باشد، فوم نیز بایستی اصلاح شود. این هزینه به نوع و کیفیت فوم و تعداد و اندازه ی تشک های مبل بستگی دارد. هزینه ی اجرت تعمیرکار مبل: این هزینه بر اساس ساعت کاری یا توافقی محاسبه می شود. میزان هزینه تا حد زیادی به مهارت، تجربه و شهرت تعمیرکار و همچنین میزان پیچیدگی کار بستگی دارد.

سخن پایانی : انواع خدمات تعمیر پارچه و مبل استیل را از ما بخواهید!

در این مقاله با دلایل تعویض پارچه ی مبلی و انواع پارچه های مبل آشنا شدیم. لازم به ذکر است که arsalanrepair، دارای تجربه 20 ساله در زمینه تعویض پارچه و تعمیر مبل در اصفهان است. در کارگاه ما، با استفاده از خاص ترین پارچه ها، تعویض پارچه مبل برای شما عزیزان انجام می شود. از موازین کاری ما، تحویل به موقع و دقت در انجام کار است. توصیه می کنیم برای محاسبه دقیق هزینه های تعویض پارچه مبل، از تعمیرکاران معتبر و مجرب ارسلان ریپیر مشاوره بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید از طریق ارسال پیام در قسمت نظرات یا تماس با ما، در ارتباط باشید. 09132009278

موضوع: تعویض پارچه مبل + 4 مرحله ی تعمیر و نکات آن!
نویسنده: حانیه سادات اجاقی
تاریخ: 1 اسفند 1402

سوالات متداول:

چه دلایلی برای عوض کردن پارچه مبل وجود دارد؟

پاره یا کمرنگ شدن رنگ مبل، از بین بردن لکه و آسیب، تغییر دکوراسیون، جوانسازی و افزایش طول عمر مبلمان

تعویض پارچه چه مراحلی دارد؟

این مراحل شامل: جدا سازی پارچه از مبل، بررسی فوم و ابر مبل، تعیین متراژ پارچه، قرار گیری پارچه مبل

پارچه های متداولی که برای تعویض مبل استفاده می شوند، کدام ها هستند؟

پارچه های کتان، مخمل، مایکروفایبر از متداول ترین انواع پارچه هستند.

2 دیدگاه

  • سلام. یه دست مبل 7 نفره استیل دارم. اگه بخوام تعویض پارچه مبل روش انجام بشه، تا کی به دستم میرسه؟

    • سلام دوست عزیز.مدت زمان انجام خدمات بستگی به حجم کار و تامین پارچه مورد نظر شما داره. از طریق شماره ی پایین صفحه با ما در ارتباط باشید تا جزییات رو خدمت تون عرض کنیم. موفق و موید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *