مشکلات رایج مبل چوبی را بشناسید! + 6 مشکل و راهکار تعمیر

مبل سلطنتی - مشکلات رایج مبل چوبی

مبل سلطنتی - مشکلات رایج مبل چوبی - ارسلان ریپیر


[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

مشکلات رایج مبل چوبی را بشناسید و تعمیر مبل استیل در اصفهان از ارسلان ریپیر بخواهید! مبلمان چوبی، علاوه بر افزودن زیبایی به فضا، نمادی از ذوق و سلیقه‌ ی ما در طراحی داخلی است. این مبلمان، با ظاهر گرم و حس نوستالژیک، از دیرباز زینت‌ بخش خانه‌ های ایرانی بوده است.اما این زیبایی، بدون مراقبت و نگهداری، دیری نخواهد پایید. چوب، به عنوان یک عنصر طبیعی، در برابر عوامل محیطی آسیب‌ پذیر است و نیاز به حفظ و نگهداری دارد. در این مقاله arsalanrepair به بررسی مشکلات رایج مبل چوبی (خراشیدگی، رنگ ‌پریدگی، ترک‌ خوردگی و شکستگی) می‌ پردازیم. شما می توانید ضمن بررسی مشکلات رایج مبل چوبی، تعمیر مبل استیل در اصفهان را به تیم ما بسپارید.

فهرست تصاویر:

مبل 1ترک خوردگی مبل

مبل 2کپک زدگی

مبل 3موریانه و مبل

مبلمان چوبی؛ زیبا و ماندگار، همراه با مشکلات رایج مبل چوبی

مبل چوبی، با زیبایی و حس گرمای خود، جزء اصلی دکوراسیون یک خانه محسوب می‌ شود. کاربردی ترین مزیت مبلمان چوبی استحکام آن است. مبل های چوبی که از چوب با کیفیت و مرغوب ساخته شده باشند، از استحکام و طول عمر بالایی برخوردارند. از دیگر مزایای این نوع مبلمان، مقاومت آنها در برابر ضربه، فشار و سایش است. علی ‌رغم زیبایی و ظرافت، مبلمان چوبی نیز در معرض آسیب‌ های مختلفی قرار می ‌گیرند. برای رفع مشکلات رایج مبل چوبی، می توانید از خدمات تعمیر مبل استیل در اصفهان ارسلان ریپیر بهره ببرید.

معمولا و به طور کلی، مشکلات رایج مبل چوبی شامل موارد زیر است:

1. خراشیدگی

از جمله مشکلات رایج مبل چوبی، خراشیدگی است. این خراشیدگی می تواند در اثر جابجایی مبلمان، برخورد سایر اشیاء به مبل، ایجاد شود. این مشکل، ظاهر مبلمان را تحت‌ الشعاع قرار می‌ دهد و زیبایی آن را از بین می ‌برد. خراش های ایجاد شده ممکن است از نوع سطحی یا از نوع عمیق باشند. خراشیدگی های سطحی فقط روی لایه بیرونی چوب ایجاد می شوند و ترمیم آنها راحت تر است. یک راهکار رفع آن، استفاده ازترکیب 3 قسمت روغن مایع با 1 قسمت سرکه و کشیدن حوله روی خراش است.

اگر خراش کوچک باشد، می توان از ماژیک چوب یا مداد شمعی مناسب با رنگ چوب استفاده کرد. برعکس خراش سطحی، خراش عمیق به لایه زیرین چوب نفوذ کرده و برای ترمیمش به مهارت و تخصص نیاز است. اما در صورت امکان، می توانید در خانه نیز این مشکلات رایج مبل چوبی را بر طرف کنید. برای مثال، خمیر چوب یا بتونه چوب را تهیه کنید و با استفاده از کاردک آن را روی خراشیدگی بمالید. پس از خشک شدن خمیر، آن را با سمباده صاف کنید و رنگ مناسب را روی آن بپاشید.

مبل 1ترک خوردگی مبل

چوب شکسته - مشکلات رایج مبل چوبی
چوب شکسته – مشکلات رایج مبل چوبی – ارسلان ریپیر

2. ترک ‌خوردگی و شکستگی:

دومین مشکلات رایج مبل چوبی، مربوط به ترک خوردگی و شکستگی ها است. ضربه ‌های ناگهانی، وزن زیاد و رطوبت نامناسب، می‌توانند باعث ترک‌ خوردگی و شکستگی چوب شوند. گاهی ممکن است به جز دسته و تاج، کلاف چوبی مبل نیز دچار شکستگی شود. ترک خوردن و شکستگی تاج و دسته از زیبایی ظاهری مبلمان می کاهد. اما بایستی توجه کرد که مشکل شکستن کلاف چوبی به سرعت رفع شود. زیرا کلاف شکسته علاوه بر از بین بردن استحکام و کارایی مبلمان، می تواند خطرناک هم باشد. بهترین توصیه ما به شما در این زمینه، سپردن این کار به نیروی تعمیر ماهر، مانند متخصصان arsalanrepair است.

3.تغییر شکل چوب مبل:

تغییر شکل چوب مبل، از دیگر مشکلات رایج مبل چوبی به شمار می رود. چوب در برابر آب آسیب پذیر است. رطوبت به روکش چوب آسیب رسانده و باعث شکافتن و متورم شدن آن شود. مبلمان چوبی به تغییرات رطوبت حساس هستند. این امر باعث انبساط یا انقباض چوب شده و به طور بالقوه منجر به ترک یا تاب برداشتن می شود. برای حفظ سطح رطوبت، از رطوبت گیر به ویژه در فصل های مرطوب استفاده کنید. هر چند که توصیه می کنیم، اگر ساکن مناطق مرطوب هستید، در خرید مبل چوبی تجدید نظر کنید.

کپک چوب - مشکلات رایج مبل چوبی
کپک چوب – مشکلات رایج مبل چوبی – ارسلان ریپیر

مبل 2کپک زدگی

4. کپک و پوسیدگی:

کپک از جمله مشکلات رایج مبل چوبی قرار گرفته فضای باز و مناطقی با رطوبت بالا است. مبلمان چوبی به ویژه در برابر رشد کپک آسیب پذیر هستند، زیرا چوب منبع غذایی ارگانیک برای کپک است. رطوبت بیش از حد، محیط  گرم و مرطوب و عدم تهویه مناسب شرایط مناسبی برای رشد کپک فراهم می ‌کنند. مبلمانی که در معرض نشت آب یا سیل قرار دارند، رطوبت را جذب کرده و کپک را تشدید می کنند. کپک نه تنها ظاهر، ساختار و عمر مبلمان را کاهش می دهد، بلکه خطرات بالقوه ای نیز برای سلامتی دارد.

اما، مراقبت و محافظت مناسب از چوب می تواند از آن جلوگیری کند! برای رفع این مشکلات رایج مبل چوبی، از جاروبرقی شروع کنید. تا هر گونه اسپور کپک شل را از سطح اثاثه یا لوازم داخلی جدا شود. سپس، با اختلاط قسمت های مساوی آب و سرکه سفید یا آب و صابون ظرفشویی، محلولی پاک کننده ایجاد کنید. قبل از استفاده از محلول روی کل مبل، آزمایش نقطه ای را در یک منطقه نامحسوس انجام دهید. یک پارچه یا اسفنج نرم را به محلول تمیز کننده آغشته کنید و به آرامی مناطق کپک زده را بشویید.

توجه کنید که از استفاده پاک کننده های ساینده یا مواد شیمیایی خشن حتی برای لکه های سرسخت خودداری کنید. همچنین از اشباع بیش از حد چوب مبل با پاک کننده برای رفع این مشکلات رایج مبل چوبی خودداری شود. رطوبت بیش از حد می تواند باعث آسیب بیشتر شود. نواحی تمیز شده را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید تا بقایای آن پاک شود. به عنوان گام پایانی، مبلمان را با استفاده از یک پارچه خشک جداگانه کاملا خشک کنید.

5. آسیب حشرات:

شکی نیست که موریانه و سایر حشره‌های چوب‌خوار، دشمن درجه 1 چوب به حساب می آیند. به خصوص موریانه ها نقش برجسته ای در ایجاد این مشکلات رایج مبل چوبی دارند. این جانوران چوب خوار می ‌توانند به ساختار داخلی چوب آسیب جدی برسانند. به لطف این دشمنان چوب خوار، به مرور زمان مبل سست شده و دچار فروپاشی می ‌شود. در مواردی که موریانه به صورت گسترده در ساختار چوبی یا سطوح منزل حضور دارد، استفاده از سموم موثر است. ترمیدور یکی از محصولات شناخته ‌شده در این زمینه است. این محصول برای کنترل حشراتی چون موریانه مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

توجه کنید هر سمی که استفاده می شود، باید بر اساس دستورالعمل تولید کننده به دقت مورد استفاده قرار گیرد. سرکه و آبلیمو می ‌توانند به عنوان راهکاری خانگی برای مقابله با این مشکلات رایج مبل چوبی در برخی موارد مفید باشد. توجه کنید این روش به تنهایی و به خصوص در صورت آلودگی وسیع، ممکن است کمترین تأثیر را داشته باشد. حذف موریانه از چوب، بسیار تخصصی بوده است و بهتر است با کارشناسان متخصص ارسلان ریپیر یا نجاران تماس بگیرید.

مبل 3موریانه و مبل

موریانه - مشکلات رایج مبل چوبی
موریانه – مشکلات رایج مبل چوبی – ارسلان ریپیر

6. تغییر رنگ چوب:

از جمله دیگر مشکلات رایج مبل چوبی، تغییر رنگ مبل است. قرار گرفتن مبل در معرض نور مستقیم خورشید یا کیفیت نا کافی چوب مبل از دلایل تغییر رنگ است. نور فرابنفش می تواند رنگ چوب را تغییر داده و به سطح آن آسیب برساند. به گونه ای که مشابه تأثیر نور خورشید بر پوست است، نور خورشید می تواند پیوندهای شیمیایی موجود در چوب را از هم بپاشد و باعث تغییر رنگ سطح شود. این اتفاق می تواند باعث کم رنگ شدن، تاب برداشتن یا ترک خوردن مبلمان چوبی در طول زمان شود.

یک راهکار خوب برای حل این مشکلات رایج مبل چوبی، عدم قرار دادن مبل در نزدیک پنجره است. همچنین می توانید استفاده از پرده، برای فیلتر کردن نور خورشید در برابر قرار گرفتن طولانی مدت در نظر بگیرید. اگر مبل چوبی شما نیاز به احیا یا تغییر رنگ دارد، می توانید روی خدمات arsalanrepair حساب کنید! متخصصان تعمیرکار تیم ما، می ‌توانند در اسرع وقت رنگ مبل شما را بازسازی کنند.

کلام پایانی ما:

بی شک مبل چوبی از اصالت و استحکام بی نظیری بر خوردار است. اما گاها ممکن است این مبلمان به دلیل رخ دادن مشکلات رایج مبل چوبی، دچار مشکل شوند. تعمیر مشکلات رایج مبل چوبی اهمیت خاصی داشته و می تواند به حفظ و بهبود این نوع مبلمان کمک کنند. از مهم ترین مشکلات رایج مبل چوبی، می توان به خراشیدگی و ترک خوردن و تغییر شکل چوب اشاره کرد. همچنین کپک و پوسیدگی، آسیب حشرات و تغییر رنگ چوب جز سایر مشکلات رایج مبل به شمار می روند. با آگاهی از مشکلات رایج مبل چوبی و راهکارهای تعمیر، می ‌توان به طول عمر مبلمان چوبی افزود. این گونه زیبایی و اصالت مبل چوبی در طول زمان حفظ می شود.

 

موضوع: مشکلات رایج مبل چوبی را بشناسید! + 6 مشکل و راهکار تعمیر
نویسنده: حانیه سادات اجاقی
تاریخ: 17 اسفند 1402

 

سوالات متداول:

  • مشکلات رایج مبل چوبی شامل چه مواردی است؟

خراشیدگی و شکستگی، تغییر شکل و رنگ چوب، کپک و پوسیدگی، آسیب حشرات از مشکلات متداول هستند.

  • کپک و پوسیدگی که یکی از مشکلات رایج مبل چوبی است را چگونه می توان بر طرف کرد؟

با اختلاط قسمت های مساوی آب و سرکه سفید یا آب و صابون ظرفشویی، محلولی پاک کننده ایجاد کنید. این محلول را با دستمالی تمیز، روی مبل بکشید.

  • آسیب موریانه را چگونه می توان بر طرف کرد؟

سرکه و آبلیمو به عنوان راهکاری خانگی برای مقابله با مشکلات رایج مبل چوبی با موریانه می ‌تواند مفید باشد. در مواردی که موریانه به صورت گسترده در ساختار چوبی یا سطوح منزل حضور دارد، استفاده از سموم موثر است.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *